|

|
Beneficii ale certificarii ISO 9001
Certificarea unui sistem de management al calitatii in conformitate
cu standardul SR EN ISO 9001:2015 si deci fabricarea
unor produse / prestarea unor servicii in orice sistem de management
al calitatii constituie un avantaj pentru orice firma.
Implementarea sistemelor de management al calitatii trebuie facuta
cu scopul de a creste eficienta, productivitatea si competivitatea organizatiei.
Ea trebuie sa includa aspecte umane si manageriale.
Factori care conduc la necesitatea abordarii managementului calitatii:
- Factori de natura economica: reducerea costurilor non-calitatii, cresterea
profitului, punerea accentului pe prevenire prin identificarea si tratarea riscurilor si oportunitatilor;
- Factori de natura comerciala: cresterea cifrei de afaceri, castigarea
de noi segmente de piata, diminuarea costurilor in perioada de garantie,
imbunatatirea imaginii pe piata, satisfacerea clientului, participarea
la licitatii, o utilizare mai eficienta a personalului, o utilizare
mai eficienta a resurselor;
- Realizarea increderii in produsele si serviciile organizatiei, atat
pe plan intern cat si extern;
- Alinierea la cerintele unor standarde internationale;
- Abordarea favorabila a unor relatii contractuale;
- Participarea la unele licitatii;
- Imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor;
- Diminuarea efectelor presiunii pietei;
- Satisfactia, motivatia, angajamentul, constientizarea personalului
propriu;
- Imbunatatirea continua;
- Certificarea, ca parte a culturii calitatii.
Certificarea devine tot mai mult o conditie pentru ca organizatiile
sa devina competitive!
|