SR EN ISO 9001:2015 este unica referinta pentru certificarea sistemelor de management al calitatii
Acest standard international poate fi utilizat de toate partile
interesate, interne sau externe, inclusiv organisme de certificare,
pentru a evalua capacitatea organizatiei de a satisface cerintele
clientului, cerintele de reglementare si cerintele proprii ale
organizatiei. Se produc beneficii pentru toate partile interesate:
pentru clienti, proprietari, angajati, furnizori, comunitatea
locala, pentru intreaga societate.
Standardele ISO 9001 si ISO 9004 au fost elaborate ca o pereche
de "standarde complementare". Daca ISO 9001 se
adreseaza mult mai clar cerintelor sistemului de management al
calitatii al unei organizatii pentru a demonstra capabilitatea
sa de a indeplini cerintele clientului in raport cu contextul organizatiei si a nevoilor si asteptarilor
partilor interesate, ISO 9004 intentioneaza
sa mearga dincolo de ISO 9001, spre dezvoltarea comprehensiva
a sistemului de management al calitatii.
|
Cele sapte principii ale managementului calitatii conform SR EN ISO 9001:2015 sunt:
1. Orientarea catre client
2. Leadership
3. Angajamentul personalului
4. Abordarea pe baza de proces
5. Imbunatatirea
6. Luarea deciziilor pe baza de dovezi
7. Managementul relatiilor cu partile interesate
|